Cakap je ke?

#terngiangngiang

Bangun je tidur, saya dengan semangatnya menghapus sikap menangguh yang sekian lama menyusahkan hidup. Bangun dan tanya housemate, “Cane ah nak buat cat tuh?

Makcik tu ajar lah saya, bla bla bla. Saya pun bentangkan rak buku 6 tingkat berlapikkan plastik tilam royal bed. Ye la, saya keturunan Tengku, mestilah pakai tilam diraja. Haha. Housemate pakai tilam jenama sama jugak sebab nak berkawan dengan Tengku. Kikiki.

Sambil mengecat seorang diri, kalam dan hujah Syeikh Ali Jumaah semalam terngiang-ngiang di fikiran saya. Berfikir dan mendalami realiti. Dan saya tak jumpa sebarang aib dalam bicaranya.

Ada orang, berpesan-pesan dengan konsep tabayyun, tapi dengar je pertemuan dengan Syeikh Ali Jumaah demi menjawab fitnah ke atas beliau dan institusi Azhar, orang-orang tu dah menyampah, mencaci maki.

It’s okay. Saya faham dah apa itu tabayyun. Kikiki.

K. Bai.

Mahasiswa kerjanya meneliti dan mencari yang benar. Bukan makan berhidang, orang suap apa pun, kau telan.

image

Mujur saya cerewet bab makan-makan nih.

Bai sekali lagi!

Advertisements